GLS breidt netwerk Parcel Points uit via PostNL
GLS Netherlands breidt haar netwerk van Parcel Points aanzienlijk uit door samenwerking met PostNL. Dat heeft zijn pakketautomaten opengesteld voor andere vervoerders en sinds maart kunnen consumenten voor pakketten van GLS Netherlands en van PostNL bij dezelfde pakketautomaat terecht.
GLS-leveringen kunnen hierdoor niet alleen worden bezorgd bij de 800 GLS Parcel Shops, maar nu ook bij de bijna 1.100 pakketautomaten uit het PostNL-netwerk in Nederland. Dit betekent een ruime verdubbeling van het aantal beschikbare Parcel Points voor GLS-klanten. Met de uitbreiding biedt GLS Netherlands een verbeterde dekking, voor meer flexibiliteit en keuze in bezorgmethoden.
,,We zijn trots op het bereiken van deze mijlpaal in de samenwerking met PostNL. Het is goed dat we gezamenlijk in zo’n competitieve markt de dienstverlening aan bedrijven en consumenten kunnen verbeteren”, zegt Wouter Baas, Director IT bij GLS Netherlands.
Sinds begin november kunnen consumenten die bestellen bij GLS-klanten kiezen voor bezorging bij een pakketautomaat. Naar verwachting is het vanaf begin 2025 mogelijk om pakketten te retourneren via de automaten van PostNL. Initieel werden GLS-pakketten alleen bij de PostNL-automaten bezorgd wanneer een ontvanger niet thuis is, en de consument om levering bij een automaat vroeg.